KONUM BİLGİLERİMİZ
TELEFON NUMARAMIZ
0216 387 06 06
Araç Rot ve Salıncak Takımları

Araç Rot ve Salıncak Takımları

Arabalarda, birbirinden farklı olmak üzere birçok sistem bir araya gelmektedir. Her bir sistem kendi içinde farklı özelliklere sahiptir ve bu özelliklerin bir araya geldiğinde kusursuz ve senkronize bir şekilde çalışması beklenir. Arabalarda tekerler düzenleriyle ilgili iki özellik vardır, bunlar; Rot ve salıncak takımları ayarlarıdır. Rot ayarı tekerlek uzaklıkları ve açıları ile ilgilenirken, salıncak takımları ise araç ön takımlarının darbeye karşı korunmasını sağlamaktadır.

Rot ve salıncak takımları ne kadar aynı bölgede bulunup birbiri ile uyumlu şekilde çalışsa da özellikleri ayrı olduğundan sorunları da ayrı olabilmektedir. Aynı zamanda birinde arıza yokken bile diğerinin arızalanması mümkündür. Bu yüzden tek tek ele almak gerekir.

Rot Ayarı

Rot ayarı, araç tekerlerinin uzaklıklarının ve açılarının eşitlenmesini sağlayan ayardır. Eğer rot ayarının düzgünlüğü kontrol edilmezse araç kullanım esnasında sola veya sağa çekebilir hatta savrulmanıza neden olabilir. Rot ayarının düzgün yapılmadığı araçlarda tekerleklerden ses gelecektir ve tekerlek-direksiyon uyumu bulunmayacaktır. Rot ayarı bulunmayan araçların zarar göreceği diğer nokta da dişlilerin sıyrılması ile tekerleklerin çabuk yıpranmasına sebebiyet vermesi olacaktır.

Rot Ayarı Nasıl Yapılır?

Rot ayarının uzman kişilerce yapılması gerekir. Araç işlem yapılan istasyon bölümüne alınır. Rot ayarının sağlamlığı kontrol edilir, rot ayarında sorun var ise araç tekerleri sensörlerle bilgisayara bağlanır. Bilgisayarda rot ayarı programı ile rot ayarındaki bozukluk derecesi tespit edilmelidir. Sorunun düzeyinin tespiti ile tekerlek uzaklıkları olması gereken seviyede eşitlenerek paralellik sağlanır.

Araba Salıncak Takımları

Salıncak takımları, aracın güvenilir şekilde kullanımı için gerekli olan süspansiyon sisteminde yer alan ve içinde amortisörleri de barındıran bir süspansiyon parçasıdır. Bu parça sayesinde ön takımlarda meydana gelebilecek darbelere karşı koruma sağlanır. Salıncak takımları ile ön takımlarda kontrol sağlanır. Örneğin; salıncağın işlevi, aracın herhangi bir çukurla aniden karşılaşması ile meydana gelebilecek olan zararları engellemektir. Araç eğer bu çukura çok büyük bir şiddetle girer ise salıncak takımlarında arıza oluşabilir. Salıncak takımlarının daha sağlam kalması için de aracın dikkatli kullanılması gerekir.

Salıncak takımlarının bozulduğunun anlaşılmasını sağlayan bazı belirtiler vardır. Bunlar; direksiyonda sertleşme, direksiyonun toplamaması ve ani fren veyahut kalkışlarda tak sesi duyulması olabilir.

Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Parkoff